Dienstag, 15. April 2008

یک نگاه




رفیق خوبی دارم که به هیچ کس حسد نمیبرد الا بر آنکه با دلبری وصالی دارد. گفت ای برادر تو
چه داری که مثل ما دست وپا نمی کنی و زحمت نمی کشی و خوبان دوستت دارند ؟
گفتم اما من تا بحال از این دوستی ثمری نبرده ام . گفت تقصیر از تست که بباغ راه داری و گل
نمی چینی گل بپای خود بدست کسی نمیرسد
گفتم اول آن راه را که بروی من باز است نشانم بده . گفت در هر محفلی خوبرویان از تو تعریف
میکنند میگویند چه آدم با وقاری است ، یک نگاه سیر بروی کسی نمیکند ، چه با شرم و حیاست ،
چقدر دوست داشتنی ا ست . در صورتیکه من بیچاره هزار مکرو دستان بکار میزنم و دام دانه ها
می چینم و صد یک تو مورد لطف مهرویان نیستم
حالا میفهمم که پریرویان دخترهای این جهانند و از مادرشان تقلید میکنند یعنی آنرا میخواهند که
آنها را نخواهد ! ایکاش من مثل تو اینها را نمیخواستم و یک نگاه بیشتر بصورتشان نمی کردم. اما چه کنم که وقتی منظر زیبا می بینم ، اختیار چشم و دل و فکر از دستم میرود
میخواهم آنهمه خوبی و خواستنی را با نگاه بکشم و در جسم وجانم جا بدهم ... مگر تو چشم
و دل و ذوق نداری که خوبانرا نمیخواهی ، پس تو در زندگی چه میخواهی !!؟
گفتم اگر چیزی بخواهی همان زیبائی است ، در این دنیا جز حسن و جمال ، فکر و ذکری ندارم
آنقدرخوبانرا میخواهم که میترسم دوباره بصورتشان نگاه کنم ، میترسم آن حسنی که با یک

نگاه گریخته و آن نمونه ی آرزو که در خاطر دارم ساخته ام ، از نگاه دوم بهم بخورد و خدای
ناکرده در محبوب ، کم بودیها و عیبهائی ببینم با همان نگاه اول صورت زیبا بمیل ئلم میسازم
و با خود میبرم گفت عجب کاری میکنی ! من که همچین طاقتی ندارم ، مگر محبوب را
میشود با خیال بافت ؟ خوش بحالت که با فکر و حرف و هوا میتوانی خودت را قانع کنی ، من که
نمیتوانم .... چندی ساکت بودیم ، گفتم اما نکته ی
دیگری هم در کار من هست که باید بدانی . گفت زود بگو ،
گفتم بروی خوبان یک نگاه بیشتر نمیکنم که دلشان بسوزد

تا درودی دیگر بدرود

2 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

شادوپاینده باشی.

Anonym hat gesagt…

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Fragmentadora de Papel, I hope you enjoy. The address is http://fragmentadora-de-papel.blogspot.com. A hug.